אוויר יפרוש מהסוללה בחנות פולינזית בלי קופה – 074

אמזון תפתח סופר בלי קופה, הסוללה של האייפון מתרוקנת בגלל אוויר, איך היה הסרט מואנה, וכוכב העל ביוטיוב פיודיפיי מאיים למחוק את היוזר שלו

לכו לקרוא את הסיפור של שאול אמסרדמסקי, בכו וחזרו אלינו.

חנות בלי קופה של אמזון
אמזון הכריזה על חנות קונספט שבה אין קופאי ולא קופה. אתה נכנס עם היוזר אמאזון שלך דרך האפליקציה ומתחיל לקנות. כל מוצר שתיקח יתווסף אוטומטית לחשבון, ואם התחרטת, תוכל להחזיר אותו למקום והמוצר ירד מהחשבון. החברה לא ציינה מה קורה אם אתה זורק את המוצר על הטורטית ליד הקופה.

אמזון מציינת שהיא הצליחה להגיע לתוצאה הזאת דרך באזז וורד מרשימות כמו deepl learning ו-machine vision אבל בפועל מה שהם אומרים זה שהם צופים מראש מה אתה הולך לקחת, ולכן יכולים לחשב את הסיכוי שלהם לטעות במה שמת בסל.
אם נחשוב על האתגרים שצריכים להתגבר עליהם כדי לאפשר חווית רכישה מהסוג הזה, מבינים שזה משהו שלעולם לא יתרחש בישראל. ונניח בצד את זה שאנחנו מדינה שקונה בכמויות באינטרנט,. לכל איש יש סלולרי ורבע ועדיין אין פה אפל וסמסונג פיי. הסיבה העיקרית: ניהול מלאי. כל מוצר חייב להיות במיקום המדויק שלו כל הזמן, המחיר שלו חייב להיות מדויק ומוצג – בעקביות שני דברים בסיסיים מאוד שכמעט ולא מתרחשים בסופרים בארץ.
בישראל הרשת היחידה שמפעילה קופות עצמיות היא שופרסל וגם שם ישנה אחראית שצריכה להסתכל כל הזמן שלא גונבים אותם, ואז, תלוי במוצרים שתיקח, אתה נבחר אקראית לביקורת. זה מעניין איך הבחירה היא תמיד עם מוצרים מסוג מסוקים, ככל הנראה גניבים יותר מאחרים.
בעיה נוספת הייתה בקניית אלכוהול שמצריך קופאית שתאשר שאתה בן 18 וסיגריות וסכיני גילוח שיש כספת של יהלומים שמגינה עליהם בקופות כנראה כי הם הכי גניבים. בסניפים כמו מול הסינרמה זה בוטל כי אנשים רימו וגנבו.
אך הסיבה המרכזית לטעמי היא שאין באמת סחר אלקטרוני בישראל. יש הזמנה באינטרנט ואז כאוס לוגיסטי ואז אחרי שבועיים תקבל את המוצר אם בכלל. אתן לכם דוגמה, בבלק פריידיי הזמנתי בושם לעידית שהיה במבצע טוב מחנות בושמטיק. בחרתי באופציית המשלוח לבוקסאיט שנמצא בצומת קרוב לבית ועל זה שילמתי עוד 7 שקלים. מחיר טוב מאוד למשלוח והם מתחייבים למסירה תוך 48 שעות. מיד לאחר ההזמנה קיבלתי אימייל שמאשר את ביצוע ההזמנה. ואז עוד אימייל שמאשר את ביצוע החיוב, ואז עוד אימייל שמאשר שההזמנה בוצעה.
עבר יום, עברו יומיים, קיבלתי טלפון מהחברה ושאלו אותי לאיזה סניף של בוקסאיט אני רוצה לשלוח את המוצר. וברגע זה הם כבר נכשלו. עצם העבודה שאני עשיתי הזמנה באינטרנט, מילאתי את כל הפרטים, עניתי על כל השאלות כולל זאת שהיא כרגע שאלה אותי, כבר שם הסחר האלקטרוני נכשל שכן, אני לא צריך או אמור לדבר עם אף אחד. אני ממלא את המידע באתר, אני משלם ובזאת נגמרה התקשורת בינינו. בלי טלפונים, בלי שאלות שכבר עניתי עליהן.
אבל זה לא נגמר שם. עברו עוד שלושה ימים ובינתיים החבילה עוד לא הגיעה. התקשרתי אל החברה וכמובן שהם לא ענו, הגעתי למוקד הודעות. עכשיו בואו נעצור רגע על. כל הקונספט של מוקד הודעות הוא להפריע לך להגיע אל האנשים שאתה באמת רוצה לדבר איתם. אני תוהה איך מרגיש אדם שעובד במשרה שאין לה כל משמעות בעולם. הידיעה שכל הודעה שאתה טורח לתעד, ולקחת מספר טלפון נוסף ולהבטיח הבטחות שווא שיחזרו אליך. כל זה, נזרק לפח באותו רגע כי אין אף אדם בהיסטוריה של היקום שחזרו אליו אחרי שהשאיר הודעה בשירות הודעות. אהוד פעם הכתיב הודעה למוקד ניהול שיחות או הודעות של אדם פרטי בזו הלשון "תפסיק לשלם על השירות אני יכול בעצמי לשלוח לך וואטסאפ".
אז לא השארתי הודעה כי למה לטרוח ושלחתי אליהם אימייל. ענו לי אחרי 7 שעות בערך שההזמנה יצאה באיחור בגלל ״עומס מטורף..״ שיש להם. ככה, עם שתי נקודות אחרי המשפט,. יש נקודה אחת או שלוש, מה זה שתי נקודות? וגם, מה זאת אומרת יש לכם עומס? אתם הבטחתם 48 שעות אז תקיימו. ואם אתם לא מסוגלים, אז תקשרו את הכישלון שלכם כראוי כדי שאוכל לבחור מה לעשות עם זה. במקום זה, הם פשוט נעלמים לכל הזמן כדי שלא תוכל לבטל את ההזמנה. בכללי, תירוצים של עמוס לנו הם כשל ידוע מראש. זה כמו מסעדה שמארחת אירוע ובמקביל מקבלת סועדים, ואז מגישה הכל באיחור לכולם. זה קרה לי וכשלא הבנו למה לוקח למלצרית 20 דקות רק לבוא אלינו, היא אמרה שיש להם עומס מטורף. אז למה יש לכם כל כך הרבה שולחנות? הרי אתם יודעים מראש כמה אתם מסוגלים לספק בזמן נתון, ואותו דבר בושמטיק, הם יודעים כמה הזמנות הם מסוגלים לספק ביום, אז למה להבטיח זמן הספקה קצר אם מעולם לא היה להם סיכוי להספיק?
הכל מתחיל ונגמר בתאוות בצע ובחוסר מקצועיות. השילוב של השניים רווח בכל תעשיית הסחר האלקטרוני בישראל, וכשמנהלים עסקים בצורה הזאת, לעולם לא נראה כאן סחר אלקטרוני אמיתי.
אגב 8 ימים אחרי ההזמנה הגיע המשלוח.
אפל מאשימה אוויר בתקלות באייפון
אנשים עם אייפון 6s שיצא אך לפני שנה אומרים שהוא נכבה להם פתאום ב30 אחוז סוללה. אפל הוציא תכנית ריקול ואמרה שתתקן את מי שמכשירו מקולקל מפס ייצור מסויים. עכשיו אפל הסבירה שזה כתוצאה מאוויר מבוקר שחדר לסוללות בתהליך הייצור וגרם לבעיה במספר מצומצם של מכשירים.

a small number of iPhone 6s devices made in September and October 2015 contained a battery component that was exposed to controlled ambient air longer than it should have been before being assembled into battery packs

ההודעה הופיעה משום מה רק באתר הסיני של אפל, קודם בסינית ואז באנגלית. זה גם נדיר שאפל מודה בתקלה. במקרה של אייפונים מתעקמים, אפל אמרה שהכל בסדר וזה קרה אולי ל9 מכשירים מתוך 10 מליון והזמינה עיתונאים למעבדה שלה בשביל לעקם אייפונים ולהראות שהם שורדים את זה.
כשהיו בעיות קליטה באייפון 4 אפל אמרה להחזיק את הטלפון אחרת או לקנות קייס. ג'ובס כינס מסיבת עיתונאים נדירה. לרוב אין אירועים מיד אחרי השקת מכשיר ומקסימום שולחן הודעה כתוסה. במסיבה הוא אמר "אנחנו לא מושלמים" הציע כיסוי חינם למי שאייפון 4 בשביל למנוע את בעייות הקליטה. יש מצב שההודאה הזאת בחוסר שלמות היא מה שהרג אותו סופית.

 

אפל גם מאחרת בהוצאת האיירפודס, האוזניות האלחוטיות שהשקה שלהן נדחית. גם השעון לא יצא בדיוק מיד אחרי האירוע אלא התעכב.

שחר ממליץ על מואנה בלי ספויילרים
ממתק החורף החדש של דיסני הגיע לאקרנים, והפעם הנסיכה שאינה נסיכה אלא רק הבת של הצ'יף היא מואנה. הסרט המתרחש באיים הפולינזים, שאם תהיתם איפה זה, אז סמואה, פיג'י, טנגה, וזה ליד ניו זילנד, והוואי. זה משולש איים במרכז ובמזרח האוקיינוס השקט ואפשר לתאר את המקום כלא פחות מגן עדן.

הסיפור מתחיל עם האגדה על מאווי, חצי אל שנזקף לזכותו משיכת איים מהים ושאר פלאי טבע שרצה לקחת את רוח הים או איזה קשקוש אחר ונלחם במפלצת אש בשם טה-קה והפסיד, ולכן הוגלה לאי בודד מעבר לאוקיינוס. בזמן הזה, החשיכה התפשטה והדגים מתו, ועצי הקוקוס נבלו ורק אדם אחד יוכל לעצור את הכל ולהציל את העולם ואת השבט שלה.

מבנה העלילה זהה לחלוטין לכל שאר סרטי דיסני וזה בסדר גמור, לא ציפינו פה לטרגדיה יוונית, מה שכן שונה פה זה שהנסיכה, בסיפור הזה שגם מכחישה את היותה נסיכה כי רק הבת של הצ'יף, לא מעוניינת רומנטית באף אחד, והיא הגיבורה שסוחבת על גבה את עול הישועה שכן בלעדיה, השבט שלה ירעב.

הסרט רצוף בבדיחות פנימיות על סרטי דיסני אחרים, מלא הופעות אורח רגעיות של דמויות אחרות וכמו תמתיד מלווה בפס קול מעולה. הפעם את המילים כתב לין מנואל מירנדה, שהתפרסם לאחרונה בזכות המחזמר המילטון שכתב והלחין והפך ללהיט עצום.

הסרט מרהיב לעיניים כמו שהוא לאוזניים ויש בו משהו לכל אחד. זה דיי מראה כמה שדיסני פיצחו את הנוסחה של המכנה המשותף. כל סרט שלהם מתאים לכל הגילאים וכולם יכולים ליהנות ממנו.
הסרט מוצג בדו ממד עם כתוביות או בתלת ממד בדיבוב, אבל לא בתלת ממד עם פס הקול המקורי. וכאילו, מה הקטע עם זה? רק ילדים קטנים ירצו לראות בתלת ממד? לפעמים זה מרגיש שהמפיצים בארץ הם בני 200 שלא מבינים שסרטי אנימציה הם ממש לא רק לילדים, ושמבוגרים כמוני ירצו לראות בתלת ממד עם הדיבוב של דה רוק
ואאולי'אי קרוואלהו המוכשרת ביותר.

כמו תמיד אנחנו ממליצים שאם יש לכם יס פלנט קרוב לבית, תלכו לשם, לטעמי שם חווית הקולנוע המוצלחת ביותר.

ציון שלנו: 87 אחוזי סוללה

פיודיפיי איים למחוק את היוזר שלו ב50 מיליון מנויים ועבד על כולם שוב
בהמשך למה שדיברנו בשבוע שעבר על השינויים שעוברים על משתמש יוטיוב בולטים, ובהם מנויים מבוטלים ואנשים מאבדים מנויים אקראית, משתמש העל פיודיפיי שלו 49 מיליון מנויים איים בסרטון בערוץ שלו שלאור השינויים האלה, ברגע שיגיע ל-50 מיליון מנויים ימחק את הערוץ שלו.

פיודיפיי הוא הכי תחזיקו אותי. הוא אומר שהוא באמת מרוויח סבבה אבל נלחם בשביל היוטיוברים הפחות חזקים שפרנסתם תלויה באתר. הוא עושה משהו כמו 12 מיליון דולר בשנה .
פיודיפיי הידוע בנטייה שלו למתוח את הצופים, אכן קיים את ההבטחה ומחק את הערוץ שלו, פשוט לא את הערוץ שיש לו 50 מיליון מנויים אלא ערוץ אחר ששייך לו.

אבל הקונספט של יוצרים שמאיימים על הפלטפורה שבה הם מתפרסמים אינה חדשה. בתחילת השנה קבוצה של 18 יוצרי Vine מובילים פנו לחברה בדרישה – שלמו לנו 1.2 מיליון דולר כל אחד ואנחנו נתחייב ליצור לכם 13 קטעי תוכן בחודש. אם לא תשלמו, נעזוב את הפלטפורמה.

להבדיל מיוטיוב, וויין מעולם לא החזיקה בתוכנית תגמול כזו או אחרת ויוצרים למעשו יצרו שם בחינם. ויין לא שילמה ואותם יוצרים אכן נטשו ולראיה, הרשת הזו התפגרה והיא בדרך לחיסול סופי.
עכשיו דמיינו אם היוצרים הבולטים של יוטיוב היו עושים את זה ויוטיוב לא הייתה משלמת? אם נתבקש להסתכל לתוך העתיד, הייתי אומר שתהייה צניחה בצפיות הכלליות של האתר, אבל כמו שזה נראה, יוטיוב מנסה לכוון דווקא לכיוון הוויראלי והחרטה מאשר לתוכן איכותי ומעניין. אבל איפה שזה יפגע בה, זו התדמית של האנדרדוג, המורדים שמיייצרים תוכן איכותי למרות הקול, המחתרת האנטי טלוויזיונית. כי עם כמה שהם רוצים להעמיד פנים, הם קודם כל עסק שמתפרנס מצפיות ואחר כך פלטפורמה קהילתית.

המלצה בדקה
אהוד ממליץ על הפודקאסט Work In Progress וספציפית הפרק על נאסא.

שחר על המשחק Circuit Maze

2 Comments

  1. רועי

    איך קוראים לצעצועים המאתגרים? Event 19 ?

    Reply
    1. שחר שושן

      לאתר קוראים vat19.com ויש שם ערמות של צעצועים מהסוג הזה

      Reply

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.